ארוחת ערב קלילה – גרגירי חומוס

שלחי לחברה

מתכונים קלים לארוחת ערב קלילה

כבר קיץ ונהיה חם.
תוסיפי לזה את זה שאני מקציבה לעצמי 10 דקות להכנה של ארוחת ערב, ולכך שאני אוהבת שתמיד יש אוכל טעים בבית – והרי לך מתכון מנצח לארוחת ערב קלילה, טעימה, ובריאה מאוד, שמוכנה תוך 10 דקות – עם טריק (:
 

גרגירי חומוס: 2 רעיונות לארוחת ערב קלילה

גרגרי חומוס הם אחד המאכלים הכי בריאים שיש.
בעקרון, כל הקטניות מספקות חלבון בריא מהצומח – כזה שמוריד את רמת הכולסטרול בדם, ומשאיר אותך בהרגשת שובע של ארוחת ערב מלאה, אפילו שמדובר בארוחת ערב קלילה.
בכמעט אותה מידה של מאמץ אפשר להכין גם חומוס ביתי – הנה המתכון, ואם מצרפים אליו גם פיתה מקמח מלא יש לך שילוב של דגן מלא + קטניה, שיוצרים חלבון מלא – כמו של בשר, ומדובר בארוחת ערב קלילה, טבעונית ובריאה למהדרין.
אם תצרפי לזה גם כמה מלפפונים חתוכים עם שמן זית וכמון, למשל, זו עלולה כבר להפסיק להיות ארוחת ערב קלילה, אלא ארוחת הערב הקבועה שלכם פעם בשבוע.
 

גרגירי חומוס רב שימושיים לארוחות ערב קלילות בהפתעה

לפני שמכינים גרגירי חומוס, או קטניות באופן כללי, כדאי להנביט אותן למשך הלילה, או לפחות לכמה שעות.
במקום להתייחס אל זה כאל תיק, כדאי שיהיו לך תמיד גרגירי חומוס מונבטים בפריזר, או עדיף – גרגירי חומוס מונבטים ומבושלים, שיוכלו לשמש אותך להכנת ממרח חומוס או גרגירי חומוס חמים.
פשוט, אחרי ההשריה והבישול – מתכון בהמשך, פשוט מכניסים את גרגירי החומוס לצנצנות או לשקיות – בערך 500 ג' גרגירי חומוס מבושלים בכל צנצנת או שקית, ואותן להכניס לפריזר, למתי שלמשפחה שלך תתחשק ארוחת ערב קלילה.
הערה שאולי לא קשורה – אריזות הפלסטיק שבהם ארוז האוכל בסופר מפרישות ביספינול בהקפאה, וביספינול הוא חומר מסרטן – ולכן אסור בשימוש בכלי אוכל של תינוקות. היות וגם אתם בטח מעדיפים להשאר בריאים – עדיף לקנות אריזות זכוכית. אנחנו קנינו באחת הרשתות כמה כלים כאלה. עלה לנו כ 30 שח כל כלי, אבל הם לשימוש רב פעמי. לדעתי כדאי.
 

גרגירי חומוס - מתכון

אז פשוט – לשים גרגירי חומוס במים. גרגירי החומוס גדלים מאוד במים, ולכן כדאי תמיד לזכור לשים מעט, אפילו אם זה נראה לך מעט מדי, אעפי שמקסימום, כאמור – תכניסי לפריזר ותקפיאי.
כמות של חצי כוס גרגירי חומוס תספיק לך להכנת חומוס ביתי לכל המשפחה.
אם את רוצה גרגירי חומוס חמים בתור חטיף – כדי לשים בסיר מים כוס של גרגירי חומוס. בבוקר תגלי שיש לך סיר של גרגירי חומוס.
כדאי לשטוף את גרגירי החומוס שנבטו במשך הלילה, ואז, מתי שיש לך זמן, להעמיד סיר על האש. אם מבשלים גרגירי חומוס בסיר רגיל זה יכול לקחת גם כמה שעות. שעה – שעתיים זה הנורמה. מבשלים את גרגירי החומוס עד שיש ריח ממש טוב בכל הבית.
אני מבשלת גרגירי חומוס בסיר לחץ, וזה מאוד מאוד מקצר את הזמן – מביאים להרתחה, עד ששסתום הבטחון קופץ או טיפה לפני, מכבים את האש, ומשאירים את הסיר 'לעבוד' עוד כחצי שעה, עד שהוא כבר מספיק קר כדי לפתוח אותו.
 

גרגירי חומוס - הגשה

הדרך הכי טעימה, לדעתי, להגיש גרגירי חומוס היא כשהם חמים. מוציאים את הגרגירים מהסיר, יוצקים עליהם שמן זית ובוזקים מעליהם כמון, מערבבים קצת, וכולם יגידו לך תודה (:
 
רוצה לקבל עוד מתכונים ועדכונים? הצטרפי לרשימת התפוצה
©מיכל רון, יוני 2014

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8